Óvodai nevelés, fejlesztés
Óvodai nevelés, fejlesztés
Óvodánk feladata az értelmileg akadályozott és beszédfogyatékos kisgyermekek intézményes nevelése, fejlesztése, iskolai életre való felkészítése.
A csoportszobákban a megszokott óvodai élet folyik. A pedagógusok és a gyógypedagógiai asszisztensek pontosan tudják, hogy hogyan igazodjanak a gyermekek sajátos igényeihez. A kis létszámú csoportok lehetővé teszik, hogy a pedagógusok jobban megismerjék a gyermekeket, így pontosabb tájékoztatást nyújthatnak a gyermekek fejlődéséről a szülőknek.
Az intézményben lévő csoportszobák, fejlesztőszobák, mozgásfejlesztő termek, szülői váró, konyhák, udvar jól felszereltek. Minden tekintetben megfelelnek a XXI. századi oktatás tárgyi feltételeinek.
GYÓGYPEDAGÓGIAI ÓVODA - ÉRTELMILEG AKADÁLYOZOTT GYERMEKEK NEVELÉSE, FEJLESZTÉSE
Intézményünk ezen tagozatára járó gyermekek lassabban és másként fejlődnek, mint ép társaik, így ideális számukra a rendelkezésükre álló két családias, tíz fős csoportunk. Három éves koruktól tudjuk fogadni a gyermekeket és iskolai tanulmányaik megkezdésekor köszönünk el tőlük.
Csoportok (Süni és Kisvakond)
Csoportjainkban gyógypedagógusok és gyógypedagógiai asszisztensek látják el a nevelési-, fejlesztési-, gondozási feladatokat, figyelembe véve a gyermeki sokféleséget, az egyéni teherbíró képességeket és a speciális nevelési szükségleteket. A fejlesztést átszövi a kompetencia alapú nevelési szemlélet. A képességek fejlődésére sok gyakorlást és időt biztosítunk, következetes, módszeres, apró lépésekben történő haladás járul hozzá a sikerességhez. A speciális módszereket és terápiákat egyéni és csoportos foglalkozásokon alkalmazzuk. A fejlesztés-nevelés alapját az érzelmi biztonság képezi.
A foglalkozások rendszere - komplex fejlesztés, terápia
Foglalkozás neve |
Heti gyakoriság |
A foglalkozás formája |
Kommunikáció- és szociális készség fejlesztés – reggeli kör |
5 foglalkozás |
csoportos |
Anyanyelvi nevelés és a külső világ tevékeny megismerése |
3 foglalkozás |
csoportos |
Mozgásfejlesztés |
2 foglalkozás |
csoportos |
Ábrázolás-alakítás – vizuomotoros készségfejlesztés |
2 foglalkozás |
csoportos |
Zenei nevelés alapjai - zenés játék |
2 foglalkozás |
csoportos |
Játékra nevelés - irányított játék |
5 foglalkozás |
csoportos |
Egyéni gyógypedagógiai fejlesztés |
1-2 foglalkozás/gyermek |
egyéni |
Önkiszolgálásra nevelés |
mindennapos tevékenységbe ágyazva |
csoportos |
Alternatív lehetőségek Bazális stimuláció Waldorf festés Állatasszisztált terápia |
1-2 alkalom lehetőség és szükség szerint |
egyéni csoportos |
![]() |
![]() |
![]() |
LOGOPÉDIAI ÓVODA - BESZÉDFOGYATÉKOS GYERMEKEK NEVELÉSE, FEJLESZTÉSE
A logopédiai fejlesztés hangsúlyosabb szerepet kap, mint általában az óvodákban. A logopédusok minden nap meghatározott fejlesztési rend szerint foglalkoztatják a gyermekeket. Speciális terápiákat alkalmaznak egyénileg és kiscsoportos formában. A gyakori találkozások segítik a szeretetteljes, bizalmas légkör kialakulását, ami nagyban hozzájárul a fejlesztés sikerességéhez.
A kompetencia alapú nevelési szemlélet megvalósításán túl a gyermekek életkorukhoz és egyéni nevelési igényeikhez igazodva beszédindítást, komplex logopédiai terápiát és iskolai előkészítést kaphatnak.
Csoportok (Katica és Pillangó)
Csoportjainkban logopédusok, óvodapedagógusok és gyógypedagógiai asszisztensek látják el a nevelési-, fejlesztési-, gondozási feladatokat, figyelembe véve a gyermeki sokféleséget, az egyéni teherbíró képességeket és a speciális nevelési szükségleteket. A fejlesztést átszövi a kompetencia alapú nevelési szemlélet. A képességek fejlődésére sok gyakorlást és időt biztosítunk, következetes, módszeres, apró lépésekben történő haladás járul hozzá a sikerességhez. A speciális módszereket és terápiákat egyéni és csoportos foglalkozásokon alkalmazzuk. A fejlesztés-nevelés alapját az érzelmi biztonság képezi.
A foglalkozások rendszere - komplex fejlesztés, terápia
A foglalkozás neve | Heti gyakoriság | A foglalkozás formája |
Mozgásfejlesztés |
2 foglalkozás |
csoportos |
Komplex beszéd-és nyelvi fejlesztés |
3-5 foglalkozás a szakvéleményekben meghatározottak figyelembevételével |
egyéni |
Alapkultúrtechnikák prevenciója: Írott nyelvi zavarok megelőzése Számolási zavarok megelőzése |
1-2 foglalkozás igény és lehetőség szerint |
csoportos |
Alternatív lehetőségek: Grafomotoros fejlesztés Frostig fejlesztés Állatasszisztált terápia |
1-1 foglalkozás igény és lehetőség szerint | csoportos |
![]() |
![]() |
![]() |